Entrenament lector amb el Mètode Glifing

El mètode Glifing és un mètode d’entrenament de la lectura que s’aplica mitjançant un programa informàtic (TIC) de format lúdic i molt proper cap a l’alumnat ja que va vinculat a les noves tecnologies.

Una lectura lenta i amb errors causa problemes de comprensió i dificultats a l’escola, però les habilitats lectores es poden entrenar. Aquest entrenament incideix en la millora de la velocitat de lectura.

Podem trobar molts nens que a l’edat escolar els hi manca certes habilitats lectores. Aquestes dificultats poden ser una conseqüència del fracàs escolar.

L’objectiu d’aquest mètode és millorar les habilitats lectores dels infants amb dificultats, aconseguint que llegeixi de forma correcta i fluida. També incidirem en l’augment del seu rendiment i de l’aprofitament de totes les seves capacitats intel·lectuals

Amb aquest entrenament lector podrem fer una prevenció i un detecció de totes les dificultats que poden afectar als infants a causa d’un retard en la lectura.

Dins d’aquest programa d’entrenament es treballa l’automatització de la lectura a través de:

  • Descodificació grafema-fonema.
  • Consciència fonològica, és a dir, que els nens entenen que les paraules estan formades per lletres i síl·labes.
  • Reconeixement de paraules i vocabulari variat.
  • Segmentació, és a dir, dividir les paraules en segments.
  • Morfologia i sintaxi.
  • Memòria de treball.
  • Integració en la lectura dels texts.
  • Memòria de treball fonològic.
  • Comprensió lectora.
  • Memòria a llarg termini.
  • Ortografia.
  • Articulació i dicció a la lectura
  • Velocitat lectora.

 

El mètode Glifing va adreçat a infants d’edats compreses entre 4-12 anys, etapa on desenvolupen totes les seves capacitats lectores. Aquesta nova eina ens ajudarà a esbrinar quins son els errors de cada alumne i de manera individual.

Com a professionals, aquest nou mètode de reconeixement d’errades lectores farà que puguem tenir una atenció mes individualitzada cap a l’alumne i així poder oferir-li els recursos necessaris per a la seva millora.

El que es pretén és que l’infant agafi el gust per la lectura adonant-se que amb aquest nou recurs es pot avançar i millorar l’acte lector d’una forma divertida.

Paula Puyo

Logopeda

Num. Col. : 08/4053

 

Post a Comment

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies