EL MEU FILL NO VOL MENJAR VERDURES

  • psicologia infantil
    psicologia sant feliu de llobregat
    Dietética y Nutrición
  • Reforç escolar
    Cursos de formació
    Dietètica i nutrició

Com bé sabem, és necessari menjar fins a 5 porcions al dia de fruites i verdures, si a més podem augmentar-ho a 7 porcions ajudarem a millorar la salut. Les fruites i les verdures ens aporten vitamines, sals minerals, fibra i elements antioxidants que ens ajudan a lluitar contra malalties cròniques, obesitat i a millorar el nostre estat de salut.

No obstant això, quan li donem aquests arguments als nostres fills no li donen importància, l’únic que els importa és que els macarrons o el bistec amb patates estan molt més bons que qualsevol verdura i són molt més fàcils de menjar.

Què podem fem per millorar aquesta constant lluita perquè els nostres fills mengin verdures i fruites?

El primer i més important és “predicar amb l’exemple”, és necessari que els pares, els germans grans i qualsevol persona que convisqui amb el nen mengi les fruites i verdures davant del nen perquè s’adoni que és alguna cosa necessaria i no alguna cosa que li imposem nosaltres perquè ens ve de gust.

Així mateix és important crear un hàbit, el nen té que veure que cada dia tindrà les seves 5 peces de fruita i verdura, i que no importa quantes vegades digui que no les vol, sempre estarán aquí.

En aquest punt és necessari recalcar que no cal obligar al nen a menjar-les perquè no acabi veient-ho com una cosa negativa, si no que cal insistir-li fins que ell les accepti. Els nens tendeixen a rebutjar provar una cosa de 15 a 20 vegades. Pel que caldrà armar-nos de paciència i dia a dia anar insistint que ha de menjar-les. Hem de donar-li el seu temps.

Finalment i no menys important, hem de ser molt variats a l’hora de comprar la fruita i la verdura per a la nostra casa, quanta més varietat tinguem més fàcil serà trobar aquelles peces que li vinguin més de gust al nen. Això és recomanable en qualsevol tipus de menjar, en tenir més varietat a casa anirem inculcant en els més petits la idea que cal menjar de tot. Tot i així cal tenir en compte que no es tracta de comprar tota la fruiteria i ensenyar-li-ho al nen perquè esculli, si no que, quan anem a comprar hem d’anar variant i no comprar sempre el mateix menjar. També és important tenir en compte les preferències del nen amb menjars que no li agradin, de la mateixa forma que potser un adult prescindeixi de certs aliments perquè no li agraden, el nen també te dret a fer-ho, sempre tenint en compte que això és l’excepció i no la norma. Per exemple, si al nostre fill no li agraden les pomes buscarem una fruita que la substitueixi.

Com li donem les fruites i les verdures?

A l’hora de donar-li la fruita i les verdures al nostre fill és necessari fer-ho de la forma més creativa possible. Cal buscar fruites i verdures que tinguin colors forts o olors que els agradin, o també podem tallar-los de formes curioses. D’aquesta forma crear-nos plats que cridin l’atenció del nen.

A l’hora de situar les fruites i les verdures a la cuina, és important que es trobin en un lloc visible, d’aquesta forma ens assegurarem que el nen ho vegi si va a la cuina a la recerca d’algun aliment.

Algunes idees per donar les fruites i les verdures:

a) Sopa: La sopa és una bona forma d’introduir les verdures a l’hora de fer el brou.
b) Acompanyament: Podem introduir les verdures en plats que sabem que al nen li agraden en comptes de les típiques patates fregides.
c) Amanides: No fem la típica amanida amb enciam i oli, provem a fer-la més variada, amb diferents saltes, o fins i tot podem afegir carn com el pit de pollastre.
d) Amagades: canalons, lasanyas, croquetes, ‘sándwich’, pizzes o mandonguilles són una bona elecció.
e)Cuinar-les diferents: Tot i que és preferible donar les verdures bullides, també podem utilitzar de tant en tant les verdures a la graella per donar-los un toc diferent
f)Truites: La idea és tallar-ho fi i buscar aquelles verdures que no alterin molt el sabor.
g) Croquetes: Fer-les de forma colorides i divertides barrejant-ho amb la carn que més els agradi.
h)Pasta: els macarrons sol ser una dels menjars preferits dels nens. A l’hora de preparar-los podem afegir diferents verdures en la salsa.
i) Crema: Amb les cremes i purés serà més fàcil aconseguir que els nens ho mengin,tot i que cal anar amb compte amb no passar-nos amb la quantitat ja que solen ser plats que omplen de seguida.
j) Salses: Poder elaborar diferents salses per acompanyar al menjar que portin fruites o verdures fresques.


Per tant, a l’hora de donar les verdures i les fruites als nostres fills cal recordar que hem de ser creatius, anar variant els aliments i no obligar-los a menjar-les, només anar insistint fins que les provin.

A més, també es poden consultar diferents llibres de cuina vegetariana on existeixen infinitat de receptes que ens poden ajudar i donar idees pels més petits.

Si el plat de verdures o fruita  crida l’atenció del nen s’interessarà més per provar-ho.



Coral Camí

Psicologia clínica infantil i juvenil

Num col. 23198

Post a Comment

  • Centre de psicologia format per un equip de professionals especialitzats
    Psicologia clínica infanto-juvenil i de la  psicologia esportiva entre d’altres
    Instal·lacions son totalment noves i amb acabats d’alt nivell

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies