Classes de reforç

28 Enero, 2014
- in Blog, Blog

Classes de reforç:

 

 

Reflexions, idees, metodologies, dubtes, estratègies, a mig escriure… Ens han portat, a aquesta fantàstica tasca d’acompanyar als infants i als joves en el seu creixement creant un nou espai d’aprenentatge. L’educació en el lleure afavoreix als nens i nenes joves l’aventura de créixer i aprendre, nosaltres afavorim noves formes i propostes d’aprenentatge mitjançant les nostres classes de reforç.

 

Sempre aprenem a partir del que ja sabem, afegint elements nous o complicant i ampliant els coneixements, les habilitats, les actituds, i els hàbits que ja tenim.

Això ens recorda la importància desbrinar on es troba cada nen/nena, cada jove, cada alumne. què sap? què el motiva? què sap fer? què sap explicar? Què vol aconseguir?

 

Alguns aspectes que  tenim en compte:

 

MOTIVACIÓ: Lligada de la mà de l’aprenentatge va la motivació, a vegades serà la motivació la que anirà davant i provocarà nous aprenentatges i altres vegades seran els nous aprenentatges els que generaran més motivació.

 

Aprenentatge i motivació sempre van de la mà, per això nosaltres quan pensem en allò que cal ensenyar o aprendre també pensem en allò que ho motivarà.

 

APRENENTATGE SIGNIFICATIU: El concepte d’aprenentatge significatiu es pot explicar com un trencaclosques al qual anem afegint peces que encaixen. Qualsevol nou coneixement quedarà mes o menys fixat o ens deixarà una petjada més o menys intensa segons els coneixements previs que tinguem sobre el tema. Si el nou aprenentatge encaixa, si te relació directe amb allò que coneixem, amb allò que em après i sabem, llavors quedarà entrelligat, perfectament enganxat, de manera que enriquirà i ampliarà la nostra xarxa de coneixements i de vivències. D’això en diem aprenentatge significatiu.

 

APRENDRE A APRENDRE: És un camí emocional de creixement de descoberta de possibilitats i de coneixement d’un mateix. En les mateixes condicions, una situació és millor que una altre, per això oferim les millors situacions, espais, estratègies i formes d’aprenentatge de la següent manera:

 

  • Es duu a l’alumne a prendre decisions respecte la manera de desenvolupar les activitats i a veure les conseqüències de la seva elecció.
  • Es duu a l’alumne a investigar idees, esdeveniments, fenòmens personals i socials.
  •  S’estimula a  l’aprenent a comprometre’s.
  • Les activitats es poden realitzar des de diversos nivell de capacitat i d’interessos diferents.
  • Es porta als alumnes a  qüestionar-se idees, conceptes, etc que ja coneixen.
  • Ofereix la possibilitat de planificar les activitats amb altres, contrastar punts de vista, arribar a acords, participar en la realització i valorar els resultats.
  • Es permet manipular , pensar i sentir emocions sotils i intenses.

Tots ells son aspectes que contribueixen a millorar la riquesa d’una situació d’aprenentatge.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Enviar comentario

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies